First day at Uni

Hade tänkt skriva här igår men jag hade inte tid. Jag kom hem så sent att jag inte orkade sitta här och skriva men men. Nu är jag här ju. =)

Where to begin? Börjar med första "högskole" dagen. Vi skulle mötas kl. 10.00 i FE20...men tåget var försenat - som vanligt...så jag blev jag 5 minuter försenad. I went to the wrong classroom. GRRRR. Dom hade bytt salar utan att jag visste om det. Märkte inte det..så seg som jag är. I sat down in a hurry and started taking out my stuff. Läraren babblade om nått som jag inte förstod och plötsligt hörde jag ordet statsvetenskap and I was like; WTF? This is what happened afterwards;

Jag Är det här litteratur klassen?

Läraren :  Nej. Det här är statsvetenskap.

Jag : Oj...jag kom visst fel. *blir röd som en tomat och flinar som en fåne*

Hela klassen : *garvar*

Läraren : Ja där ser man. Du kom visst till fel sal. *lite sur*

Jag : Ja det gjorde jag nog. Hehehe. *gulp*

Läraren : *tyst*

Jag : *packar ner allt i väskan och reser sig* Hej då. Förlåt för att jag störde.

Klassen : *garv igen*

hahaa..så gick det. Pinsamt eller vad? =P I eventually found the right classroom. Vi hade bara upprop och fick några papper. Sen så var vi fria att gå. Då gick jag till frisören. Skulle klippa mig. And another embarrassing thing happened. Vet inte vad det är med mig...men jag råkar alltid ut för konstiga saker. It's like I attract weirdness everywhere. Aja. I salongen så var den en skiiiiiit het grekisk kille som arbetade där. Han var ny där så han kunde inget (han var där för att lära sig). Och naturligtvis så skulle han lära sig hur man färgar och klipper hår. When the nice lady was cutting and coloring my hair he was standing right in front of me and looking - no - staring at me with those daaaaaaaaaark brown chocolate eyes. Jag dog nästan. Seriöst. Jag höll på att dö...rodnade som en tomat och kunde inte prata alls..jag blev som förtrollad...eller drogad av hans blick. Det var som att han kunde läsa igenom mina tankar. Jag tror jag blev kåt eller nått LOL. För han var skit snygg. Han såg ut som en modell asså. GAH.

Man måste vänta i 20 minuter innan färgen kan tas bort and meanwhile I was waiting he brought me coffee and magazines. Too cute. Han ba; här får du några tidningar och en kopp kaffe. =D *suck* And when my hair was finally done he came back and said that my hair looked really nice. Hans exakta ord var; "Det blev ju skit fint" *döööööör* När han sa det så log jag som en fåne....gaah. Fan vad pinsamt LOL.

Om ni någonsin går förbi Skärholmen glöm inte att klippa er i Klippoteket. Very hot Greek guy working there. *swoon*

Ååååh. Är så trött. Ska sova. *gäsp*







Kommentarer
Postat av: Amanda

Hahahaha

2006-09-17 @ 13:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback